Widgets

Το λιμάνι… φεύγει


Οριστικοποιήθηκε η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με μεθόδους «φαστ τρακ» και διαδικασίες που προδιαγράφουν δραστικές επιπτώσεις στην καθημερινότητα των πολιτών.
Εάν ανατρέξουμε στο ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ του ΟΛΠ (όπως έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΟΛΠ τον Ιούνιο 2013), στο άρθρο 2 αναφέρεται:
  1. Σκοπός της Εταιρείας (ΟΛΠ) είναι η διοίκηση και εκμετάλλευση του Λιμένος Πειραιώς ή και άλλων λιμένων. Τα όρια της περιοχής του Λιμένος Πειραιώς, συμπεριλαμβανομένης και της Ελεύθερης Ζώνης Πειραιώς, καθορίζονται στο άρθρο 2 του α.ν. 1559/1950, η εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης αφενός μεν των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης, αφετέρου δε της θαλάσσιας λιμενικής ζώνης του Λιμένος Πειραιώς, που έχει δραστηριότητες σε όλους τους τομείς: επιχειρηματικούς, βιομηχανικούς, τουριστικούς, εμπόριο πετρελαίων, αλιεία…
Στο άρθρο 2 του α.ν. 1559/1950 καθορίζονται τα όρια της Χερσαίας Ζώνης, δηλ. ποιος είναι ο χώρος του ΟΛΠ, δηλ.
1/ Ο Λιμήν Πειραιώς εν τη εννοία του παρόντος νόμου, εκτείνεται από του Λιμενίσκου της Μουνιχίας μέχρι του Περάματος, συμπεριλαμβανομένων, έτι δε και εις τον Όρμον Αμπελακίων – Σαλαμίνος. Αποτελείται δε από την χερσαίαν και την θαλασσίαν ζώνην.
2/ Η θαλασσία Ζώνη περιλαμβάνει τας εν τη ως άνω περιοχή του λιμένος λεκάνας λιμένων και προφυλαγμένων όρμων και έκτασιν ανοικτής θαλάσσης εις ακτίνα 500 μέτρων από των ακτών της χερσαίας ζώνης.
Μετά την ιδιωτικοποίηση, ο μάνατζερ που θα εγκαταστήσει ο ιδιώτης, σκοπό θα έχει το κέρδος και μόνο αυτό, και γι’ αυτό θα λογοδοτεί στους εργοδότες του. Η επιτυχία του θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το επιτευκτό κέρδος.
Οι περιοχές ευθύνης του ΟΛΠ, με την παραχώρηση θα περιέλθουν στην αρμοδιότητα του ιδιώτη.
Και μόνο η σκέψη ότι το πολεμικό ναυτικό, για να περνάει τα στενά της Σαλαμίνας ίσως υποχρεωθεί να υπακούσει σε αξιώσεις ιδιωτών, προκαλεί θλίψη και αποτροπιασμό για το ξεπούλημα της Πατρίδας μας.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη καμμία χώρα δεν έχει πουλήσει τα λιμάνια της αλλά τα έχουν παραχωρήσει για ορισμένα χρόνια. Για παράδειγμα το κυπριακό δημόσιο προέβη σε παραχωρήσεις για 25 έτη, σε ιδιώτες οι οποίοι αποδίδουν στο κυπριακό δημόσιο 15% για θαλάσσιες υπηρεσίες, 62% για εμποροκιβώτια, 52% για γενικό φορτίο. Ο Δήμος Πειραιά σύμφωνα με τις δουλικές παραχωρήσεις, τίποτα!
Πώληση του 51% για 280,5 εκατομμύρια, ενώ ο ΟΛΠ στοιχίζει 1 δισ.
Τι πήραν οι ιδιώτες
  • 2 προβλήτες 5.000.000 τ.μ.
  • 60.000.000 ταμείο
  • Υποδομή λιμένος 37 χιλιομέτρων
  • Tην πελατεία
  • Tα μεταφορικά μέσα
  • Εξειδικευμένο προσωπικό
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΠ
Κόβουν την πόλη του Πειραιά από το λιμάνι!
Η συμφωνία που δεν εφαρμόστηκε, η συμφωνία που άλλαξε  είναι η συμφωνία μεταξύ COSCO-ΤΑΙΠΕΔ ως προς την παραχώρηση των μετοχών του Λιμανιού του Πειραιά στον κινέζικο κολοσσό.
Βάσει αυτής της συμφωνίας ο Δήμος Πειραιά προσήλθε σε διάλογο με το ΤΑΙΠΕΔ ζητώντας, ανταποδοτικά οφέλη από τη χρήση του λιμανιού που είναι «ένα» με την πόλη και επηρεάζει την λειτουργία της.
Ο Δήμος Πειραιά συμφώνησε ότι  για όσο το Ελληνικό Δημόσιο θα κατέχει 3 θέσεις στο ΔΣ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, δηλαδή τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια, ο Δήμαρχος Πειραιά θα καταλαμβάνει την μία από αυτές, έχοντας δικαίωμα λόγου για όσα συμβαίνουν στο λιμάνι.
Η συμφωνία προέβλεπε ότι ποσοστό 3,5%  από τον ετήσιο τζίρο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, θα κατευθυνόταν μέσω του Δημοσίου, στους παραλιμένιους Δήμους. Για όλα αυτά υπεγράφησαν τα σχετικά συμφωνητικά.
Τι άλλαξε ξαφνικά;
Στην έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ στις 31/5/2016 που  πραγματοποιήθηκε ύστερα από σχετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ, επιχειρήθηκε αλλαγή του καταστατικού και «ξήλωμα» της θέσης του Δημάρχου Πειραιά που ex officio συμμετέχει στο διοικητικό σχήμα του ΟΛΠ εδώ και πολλά χρόνια!
Ο Δήμαρχος Πειραιά καθώς και οι δήμαρχοι των άλλων παραλιμένιων δήμων θα καλούνται στις γενικές συνελεύσεις μόνο όταν «υπάρχει ανάγκη» για κάποιο θέμα που θα έχει να κάνει με την πόλη τους και εφόσον το «εγκρίνουν» τα υπόλοιπα μέλη!
Παράλληλα, μπαίνει  στα συμφωνηθέντα για τα ανταποδοτικά μέτρα, σύμφωνα με την οποία από το 3,5% που αντιστοιχεί στους παραλιμένιους Δήμους, θα κρατείται το ποσοστό που αφορά στα έκτακτα έξοδα για τη «Δημόσια Αρχή Λιμένος».
Τι σημαίνει αυτό; Ότι στους παραπάνω Δήμους, όπως και στον Πειραιά, θα καταλήξει ένα ποσοστό μικρότερο τους συμφωνηθέντος (1% ή 2%) λιγότερα χρήματα τα οποία μάλιστα θα δίδονται μέσω του Δημοσίου και θα είναι ανάλογα με τις  οικονομικές συνθήκες της χώρας.
Ο Δήμος Πειραιά πρέπει να έχει λόγο ΚΑΙ στις επενδύσεις που θα γίνουν στο λιμάνι.
Και αυτό διότι υπάρχει ο κίνδυνος με τις υπό διαμόρφωση συνθήκες (λίγα ανταποδοτικά- μηδενική εκπροσώπηση) η πόλη του Πειραιά να αποκοπεί εντελώς από αυτά που θα συμβαίνουν στην χερσαία λιμενική ζώνη, όπως για παράδειγμα, την περιβόητη «Πολιτιστική Ακτή» (μουσεία, ξενοδοχεία, εστιατόρια) που θα κρατάει τους τουρίστες – καταναλωτές μέσα στο λιμάνι και δεν θα τους διοχετεύει στον αστικό ιστό, στερώντας από τους τοπικούς μεσαίους επιχειρηματίες ένα σημαντικό εισόδημα, απαραίτητο για την επιβίωσή τους. Αν όλα αυτά επιβεβαιωθούν στην πράξη, το πλήγμα για την πόλη  θα είναι τεράστιο, αφού ο Δήμος  ελπίζει στα έσοδα από το λιμάνι για να μπορέσει να ορθοποδήσει, θα είναι εκτός όλων των τεκτενόμενων και απλά θα παρακολουθεί τις εξελίξεις.
ΑΣΠΑΣΙΑ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ-ΛΑΜΟΓΙΑ-ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ 1673681243442163296

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

SOCIAL

ΤΩΡΑ

ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ
ΟΜΑΔΑ στο FACEBOOK
Widget by:Blogger Tips
Pro Blogger Tricks
Instagram Επισκεφτείτε το προφίλ του EΛΛΗΝΩΝ στο Pinterest.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ KANE CLICK ΣΤΟ ΚΟΥΜΠΙ "ΕΓΓΡΑΦΗ".:

Delivered by FeedBurner

ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ VIDEO
Recommended Post Slide Out For Blogger

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΑΣ...

Embed Calculator requires a newer version of Adobe Flash Player.

You must have the current version of the adobe flash player to use this online calculator.

item