Widgets

ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ - ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ALZHEIMER ΘΕΛΟΥΝ ΑΓΑΠΗ...



ΜΑΘΗΜΑΤΑ AΝΙΔΙΟΤΕΛΟΥΣ ΑΓΑΠΗΣ 

Δεν είμαι ιατρός και δεν θα χρησιμοποιήσω ιατρικούς όρους καθώς επίσης δεν θα επικαλεσθώ ιατρικά συγγράμματα για να περιγράψω την νόσο Alzheimer διότι οι παρευρισκόμενοι σύνεδροι γνωρίζουν την νόσο και θα ήταν περιττό. 

Θα σας περιγράψω όπως την γνώρισα την νόσο σαν θύμα της, διότι θύμα της δεν είναι μόνο ο προσβαλλόμενος αλλά πολύ περισσότερο ο φροντιστής και θα σας ενημερώσω για την συμπεριφορά της, την συμπεριφορά μου και την συμπεριφορά των λοιπών συγγενών, φίλων και γνωστών της οικογενείας μου από την πρώτη στιγμή μέχρι την ημέρα που απεβίωσε (1987 – 2001) για να έχετε την όσο το δυνατό πραγματική εικόνα των προβλημάτων και του Γολγοθά των φροντιστών.

Σαν νέος το έτος 1959 αποφάσισα να ενώσω την ζωή μου με τα δεσμά του γάμου με την εκλεκτή της καρδιάς μου, την Σοφία, η οποία ήταν ευχάριστος τύπος, ωραία στην εμφάνιση  καλή οικοκυρά και ηθική. δηλαδή ιδανική σύζυγος. Κανένα σύννεφο δεν είχε σκιάσει τις σχέσεις μας στα τριάντα περίπου χρόνια του ομαλού έγγαμου οικογενειακού βίου.

Το έτος 1987 άρχισαν μερικά σημάδια ότι δεν ήταν ή παλιά Σοφία που ήξερα, ήταν βαρετή στις συζητήσεις, δεν παρακολουθούσε πια τα αγαπημένα της σήριαλ στην τηλεόραση, οξύθυμη, δεν είχε την προηγουμένη ενεργητικότητα και νοικοκυροσύνη. Δεν γνώριζα  τίποτα για την νόσο Alzheimer και ο νους με οδηγούσε στην σκέψη ότι ίσως κάποιος τρίτος είχε θέση στην καρδιά της ή ήταν προσχήματα  για να της εκδηλώνω την περισσότερο αγάπη μου, ως ένα σημείο είχα επιτυχία, προσπαθούσα δε να κάνω υπομονή. Επειδή σαν καθηγητής γνώριζα αρκετά από εφηρμοσμένη ψυχολογία επιστράτευσα τις γνώσεις μου αυτές για να δώσω κάποια λογική εξήγηση. Τότε ένας φίλος μου, μου είπε μερικά για την νόσο Alzheimer και με παρέπεμψε να ζητήσω την εξέταση νευρολόγου.

Προγραμμάτισα επίσκεψη σε νευρολόγο στην Αθήνα (στο ΝΙΜΤΣ), αλλά όταν φθάσαμε έξω από το ιατρείο δεν ήθελε να την εξετάσει ο ιατρός προβάλλοντας την δικαιολογία  «δεν είμαι τρελή για να πάω στον νευρολόγο». Κατόπιν της αρνήσεως της και για να μη θίξω την προσωπικότητα της έβαλα σε εφαρμογή το παρακάτω τέχνασμα:

Την ενημέρωσα ότι έχω πρόβλημα στη μέση μου και θέλω να με εξετάσει ο γιατρός γι αυτό περίμενε με εδώ έξω από το ιατρείο μέχρις ότου με εξετάσει ο ιατρός. Πράγματι με πίστεψε και με περίμενε. Όταν εξήγησα στον ιατρό το τέχνασμα με έβαλε να ξαπλώσω στο εξεταστικό κρεβάτι και έστειλε την βοηθό του νοσοκόμα να την καλέσει μέσα, ήλθε εκνευρισμένη αλλά όταν είδε τον ιατρό να με εξετάζει ηρέμησε. Ο ιατρός προσποιούμενος ότι με εξετάζει τις έκανε γενικές ερωτήσεις αλλά έπαιρνε λανθασμένες απαντήσεις, στην ερώτηση πόσα παιδιά έχουμε απάντησε τέσσερα τότε έκανα νόημα στο γιατρό ότι είχαμε μόνο ένα, την ερώτησε πως τα λένε, η απάντησή της ήταν δεν θυμάμαι

Μετά την εξέταση ο ιατρός με ενημέρωσε λεπτομερώς για την νόσο, για τις μελλοντικές επιπτώσεις και με συμβούλευσε για την συμπεριφορά μου να είναι όμοια σαν να αντιμετωπίζω ένα μεγάλο μωρό, να την απασχολώ με συζητήσεις, να την ενημερώνω για κάθε τι συμβαίνει, τι  ημέρα έχουμε, τι φαγητό έχουμε στο τραπέζι να κάνουμε εκδρομές και να τις εξηγώ τα θεάματα και γενικά να μη την απομονώνω στην γωνιά. Πριν φύγω μου συνέστησε μια θεραπεία και για μένα διότι μου είπε στην περίπτωσή σου χρειάζεσαι στήριγμα και ότι σε περίπτωση που θα καταρρεύσεις θα την παρασύρεις. Αυτό ήταν μια πράξη αγάπης του ιατρού προς τον φροντιστή.

Δυστυχώς παρά την θέληση μου,  δεν μπόρεσα να τα πραγματοποιήσω όσα μου συνέστησε ο ιατρός, εγκαίρως διότι κατά την επιστροφή μας από την Αθήνα για τον Βόλο είχαμε τροχαίο ατύχημα, ένας μεθυσμένος οδηγός πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και μας έστειλε στο νοσοκομείο εμένα με κάταγμα στην σπονδυλική στήλη και την Σοφία με κάταγμα των δύο οστών του δεξιού χεριού και ενός πλευρού, το δε αυτοκίνητο άχρηστο για παλιοσίδερα.

Την ημέρα του ατυχήματος όταν μας μετέφεραν στο νοσοκομείο του Βόλου, συνέβη το ακόλουθο περιστατικό.  Σε μια στιγμή άκουσα μια νοσηλεύτρια να διαμαρτύρεται ότι δεν είναι κλέφτρα! Τι είχε συμβεί; Η Σοφία ζήτησε να τις επιστρέψουν τα κοσμήματα της που φορούσε, η νοσηλεύτρια δικαίως επέμενε πως δεν είχε μαζί της κοσμήματα και ότι άδικα την κατηγορούσαν για κλέφτρα.  η Σοφία είχε μαζί της κοσμήματα. Ζήτησα να πάω κοντά και κοίταξα την τσέπη της και πράγματι ήταν μέσα όλα. Η νοσηλεύτρια πήρε θάρρος και επιθετική θέση από την δικαίωση της και ζητούσε να της ζητήσει συγνώμη. Ενημέρωσα την νοσηλεύτρια ότι είχε  αρχομένη άνοια, της έδειξα την πρόσφατη γνωμάτευση του ειδικού ιατρού και ότι δεν πρέπει να της καταλογίσουμε δόλο και θα της έκανε κακό η πίεση να ζητήσει συγνώμη. Η νοσηλεύτρια που πιθανώς δεν γνώριζε τα συμπτώματα και την ενδεδειγμένη συμπεριφορά προς ασθενή με την νόσο Alzheimer επέμενε στο αίτημά της, κατόπιν αυτού ενημέρωσα τον παρευρισκόμενο ιατρό και το συμβάν θεωρήθηκε λήξαν. Κατά την διάρκεια της αναρρώσεώς μας δεν είχαμε την πολυτέλεια για εξόδους όπως με είχε συμβουλεύσει ο θεράπων ιατρός, και εκδρομές, διότι το αυτοκίνητο ως προανέφερα είχε διαλυθεί από το ατύχημα. γιατί το αυτοκίνητο μας είχε διαλυθεί αλλά δεν υπήρχαν οι προϋποθέσεις.

Σιγά –σιγά διαπίστωσα την αλλαγή του γραφικού χαρακτήρα, ότι τα καλλιγραφικά σημειώματα της ήταν κακογραμμένα και ανορθόγραφα. Αυτό το απέδωσα σε δυσκολία γραφής λόγω του  προαναφερθέντος κατάγματος από το ατύχημα. Σχεδόν ταυτόχρονα με ενημέρωσαν τα αδέλφια της σκωπτικά ότι η αδελφή τους δεν μπορούσε να βάλει την υπογραφή της και δεν θυμόταν το επίθετό της. Είχαν επισκεφθεί από κοινού κάποιον συμβολαιογράφο για οικογενειακά κληρονομικά θέματα  όταν ο συμβολαιογράφος την ρώτησε τυπικά για το επώνυμο της δεν ήταν δυνατό να απαντήσει. Τους ενημέρωσα όλους για την ύπαρξη της νόσου Alzheimer, για την πορεία της και την τελική κατάληξη. 

Παρ` όλα αυτά με το παραμικρό της έλεγαν Βάλε το μυαλό σου να σκεφθείς  που χάζεψες. Όταν με έβλεπαν να την ταΐζω σαν μωρό την περιγελούσαν Τακτικά η ίδια  μου έκανε παράπονα ότι τα αδέλφια της την κοροϊδεύανε  για τις αδεξιότητες της και ήθελε να αποκοπή από την επαφή μαζί τους. Παρά τις ενημερώσεις μου τα αδέλφια της τηρούσαν την ίδια τακτική και σιγά – σιγά σταμάτησαν να την επισκέπτονται με την δικαιολογία ότι αφού δεν καταλαβαίνει είναι άσκοπο να έρχονται για επίσκεψη.  Φυσικά δεν μπορούσα να τους ζητήσω να έρχονται και να τους εξηγήσω ότι και εγώ σαν φροντιστής θέλω συμπαράσταση από λόγους εγωισμού για τι θα ήταν σαν να τους ζητούσα  οίκτο και ελεημοσύνη.

Αργότερα εισήλθε στο δεύτερο στάδιο  με τις ακόλουθες συνθήκες και επιπτώσεις στην συμπεριφορά: Παρουσίασε ακαθησία. Συνεχώς βημάτιζε μέσα στο σπίτι , είχε τάσεις φυγής και δεν με άφηνε καθόλου να ξεκουραστώ, κουρασμένος από την φροντίδα της ήθελα να ξεκουραστώ για λίγο και ξάπλωνα , ερχόταν και μου έλεγε σήκω να πάμε βόλτα ή να πάμε για επίσκεψη. Όταν η ώρα ήταν κατάλληλη παρά την κούρασή μου της ικανοποιούσα την επιθυμία της, αλλά όταν η ώρα ήταν ακατάλληλη μεσημέρι με τον ήλιο να ρίχνει τις καυτές ακτίνες του ή μετά τα μεσάνυκτα ήταν αδύνατο και έξω από την αντοχή μου και ενώ προσπαθούσα να της εξηγήσω για το ακατάλληλο της ώρας ακολουθούσε εκνευρισμός.

Εμπρός σ` αυτή την κατάσταση μου ερχόταν στιγμές να χρησιμοποιήσω βία, αλλά θυμόμουν την εντολή του Ιατρού ποτέ βία αλλά με αγάπη και έκανα υπομονή μάταια μήπως κουρασθεί και σταματήσει, και της έλεγα  άφησε με λίγο να ξεκουραστώ μήπως την συγκινήσω. Αναγκάσθηκα να βρω άλλη λύση. Ασφάλιζα τις πόρτες και τα παράθυρα και ξάπλωνα έτσι που ήμουν ντυμένος να ξεκουράσω λίγο το κορμί μου. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ξυπνούσα ξαφνικά από κρότους σπασμένων γυαλιών ή άλλων αντικειμένων που έπεφταν στο πάτωμα, φυσικά με τις ανάλογες υλικές φθορές αλλά και μικροτραυματισμούς της.  Για παράδειγμα σας φέρνω ότι την μια συσκευή τηλεοράσεως την πρόφθασα έτοιμη να την ρίξει κάτω από την βάση της ενώ την μικρότερη την έριξε κάτω από το τραπέζι τρεις φορές και φυσικά δεν υπήρχε για να την ρίξει για τετάρτη φορά γιατί είχε πεταχτεί στα σκουπίδια. Άνοιγε τα ντουλάπια και άδειαζε το περιεχόμενο στα πατώματα έριχνε την κατσαρόλα από την εστία με το φαγητό και τρομοκρατημένη προφανώς από τον θόρυβο έβαζε τις φωνές. Έβλεπε τον εαυτό της στον καθρέπτη ή στα τζάμια και μάλωνε μαζί του, αναποδογύριζε τα καθίσματα, τα τραπέζια και τα άλλα αντικείμενα. Πρόσεξα όμως ότι δεν τα έκανε σκόπιμα αλλά απλά ότι έπιανε στα χέρια της δεν το άφηνε και φεύγοντας το παρέσυρε μαζί της.  Για τον λόγο αυτό έβαζε τις φωνές διότι ο θόρυβος δεν ήταν αναμενόμενος.

Είχα εξουθενωθεί με αυτή την κατάσταση, επέκτεινα το μέτρο της ασφαλείας και στο κλείδωμα των ντουλαπιών , στήριγμα όλων των αντικειμένων που ήταν δυνατόν να μετακινηθούν για ασφάλεια δική της αλλά και των επίπλων, κάλυψα τους καθρέπτες με παχύ αφρολέξ και στο παράθυρα προσέθεσα εσωτερικά πλαστικό τζάμι με το ανάλογο κόστος, γιατί η αξία του είναι τετραπλάσια περίπου από το κανονικό τζάμι. Με αυτή την λύση κατόρθωσα να ελαχιστοποιήσω τους κινδύνους και να αυξήσω κατ ελάχιστο την ξεκούρασή μου που τόσο μου έλειπε.

Επειδή μου είχε συστήσει ο θεράπων ιατρός της μεταξύ των άλλων και την ψυχαγωγία, άφηνα την τηλεόραση συνεχώς ανοικτή για να ακούει μουσική ή ομιλίας και να μη αισθάνεται μόνη. Ήταν τότε ή εποχή της αποκαλύψεως των σατανιστών προφανώς ακούγοντας στις ειδήσεις τα εγκλήματα των βασανιστών (έτσι νομίζω) παρουσίασε την πρώτη σοβαρή διαταραχή στην προσωπικότητά της. Τότε παραθερίζαμε στο εξοχικό μας σπίτι στην ιδιαιτέρα μου πατρίδα. Ζήτησε να επικοινωνήσει με την κόρη μας στον Βόλο και την παρακάλεσε να μου ζητήσει να επιστρέψουμε στον Βόλο. Πράγματι την επομένη που ήταν Παρασκευή η εθνική οδός είχε μεγάλη κίνηση, την έβαλα στην θέση του συνοδηγού και πήραμε την εθνική οδό για την επιστροφή, στο ύψος των Θερμοπυλών τρύπησε το λάστιχο του εμπρόσθιου αριστερού τροχού, σταμάτησα το όχημα κανονικά και της εξήγησα ότι έχουμε πρόβλημα με το λάστιχο και μόλις το αντικαταστήσω με τον εφεδρικό τροχό θα συνεχίσουμε. Κατέβηκα από το αυτοκίνητο για να τοποθετήσω το τρίγωνο ασφαλείας, τότε την είδα που άνοιξε την πόρτα και αντί να παραμείνει στο κράσπεδο επεχείρησε να περάσει καθέτως την εθνική οδό η οποία είχε αυξημένη κίνηση λόγω της ημέρας  και της ώρας. Ευτυχώς πρόφθασα να την συγκρατήσω και την ρώτησα πού ήθελε να πάει και μου απάντησε να απέναντι έχω κάτι γνωστούςΦυσικά δεν την άφησα γιατί δεν υπήρχαν γνωστοί αλλά ούτε καν σπίτια. Την στιγμή που την συγκρατούσα άρχισε να φωνάζει βοήθεια. Κάποιος διερχόμενος με μια βέσπα ήλθε απειλητικός και μου είπε «τι κάνεις ρε στην γυναίκα» (νόμιζε ότι της είχα επιτεθεί) του εξήγησα με νόημα ότι έχει πρόβλημα στο μυαλό της  και τον παρεκάλεσα αν συναντήσει στο δρόμο του προς την Λαμία αστυνομικό αυτοκίνητο ή συνεργείο οδικής βοήθειας να τους ενημερώσει γιατί δεν θα ήμουν σε θέση να συνεχίσω την πορεία προς τον Βόλο. Για καλή μου τύχη πέρασε τυχαία ένα αυτοκίνητο οδικής βοήθειας  της ΕΛΠΑ, το σταμάτησα και με βοήθησε και συνέχισα το ταξίδι μου για την Λαμία σε ένα φιλικό σπίτι αφού λόγω της ακράτειας ούρων και κοπράνων ήθελε άμεση βοήθεια.

Στην Λαμία η  φίλη της την ανέλαβε να την καθαρίσει, της φόρεσε δική της ρόμπα, έπλυνε τα λερωμένα και της κράτησε συντροφιά μέχρι το βράδυ που φύγαμε για τον Βόλο. Μόλις φύγαμε στον δρόμο έξω από την Λαμία μου ζήτησε να επιστρέψω πίσω γιατί κάτι είχε ξεχάσει. Πράγματι επέστρεψα, βρήκε την φίλη της και κουβέντιασαν ιδιαιτέρως και ήλθε η φίλη της και μου εξήγησε ότι θέλει να μείνει στη Λαμία και πως φοβάται μη την σκοτώσω γιατί, εγώ και ο αδελφός μου είμαστε μέλη της Μαφίας. Η φίλη της ανέλαβε να την φροντίσει, τις έδωσα σχετικές οδηγίες και αναχώρησα μόνος για τον Βόλο.
Στον Βόλο συμβουλεύτηκα τον ιατρό Κ. Γ. ο οποίος διατηρεί νευρολογική κλινική και του ζήτησα να την εξετάσει ότι δήθεν είναι αστυνομικός και ερευνά την υπόθεση, γιατί γνώριζα από προηγουμένη εμπειρία ότι δεν ήθελε εξέταση από νευρολόγο. Έστειλα την κόρη μου να την παραλάβει από την Λαμία και τις εξήγησε ότι δεν πρέπει να φοβάται γιατί έχει ενημερώσει την αστυνομία και θα έλθει αστυνόμος στο σπίτι για να του εξηγήσει η ίδια τι ακριβώς συνέβη. Ο ιατρός  αυτός ο οποίος είναι ανάμεσά μας και προγραμματισμένος σύνεδρος, πράγματι την μετέπεισε, την ηρέμησε και στην ερώτηση αν πρέπει να την νοσηλεύσει στην κλινική απάντησε με έκπληξή μου «εάν ο θεός της επιφυλάσσει δέκα ημέρες ζωής, μέσα στην κλινική θα ζήσει τρεις». Μου εξήγησε τους λόγους και μου συνέστησε να την κρατήσω στο σπίτι, παρ ότι επαγγελματικά είχε συμφέρον από την είσοδο της στην κλινική. Ο καιρός περνούσε η νόσος προχωρούσε σταθερά και αδυσώπητα και τα προβλήματα μου συνεχώς μέρα με την ημέρα έγιναν εφιάλτης.

Αποφάσισα να την βάλω σε κλινική και ενώ  ο νευρολόγος ιατρός υπεσχέθη κανονική φροντίδα στην πράξη την οδηγούσε με μαθηματική ακρίβεια στον θάνατο. Μέσα σε διάστημα 45 ημερών είχε χάσει το 50% του βάρους της και από την αλόγιστη χρήση των ηρεμιστικών δεν ήταν δυνατόν να σταθεί όχι στα πόδια της αλλά ούτε σε καρέκλα αν δεν ήταν κάποιος να την υποβαστάζει. Αγανακτισμένος αμέσως ζήτησα εξιτήριο την μετέφερα στο σπίτι μου και με αλλαγή των φαρμάκων κατόρθωσα να την φέρω στην προηγουμένη  κατάσταση. Άρχισε να βηματίζει, να ανεβαίνει και να κατεβαίνει τις σκάλες, κέρδισε το απολεσθέν βάρος και γενικά έγινε ο παλιός της εαυτός. Η ικανοποίηση για μένα ήταν μεγάλη.  Ένοιωθα ικανοποίηση σαν τον ναυαγοσώστη  όταν σώζει ναυαγό από βέβαιο πνιγμό. Η εμπειρία αυτή με ενεθάρρυνε, με έκανε να αδιαφορώ για τον κόπο γιατί είχα κάποιο σκοπό στη ζωή μου.  Συνέχισα να την φροντίζω μόνος δίχως καμία βοήθεια. 

Στην προσπάθεια μου αναγκαζόμουν να την σηκώνω από την πολυθρόνα για να την βάλλω στο κρεβάτι, γιατί δεν δεχόταν να την βάλω στο κρεβάτι ξυπνητή  και όσες φορές το δοκίμασα στάθηκε  αδύνατο να κοιμηθεί μέχρι τις πρωινές ώρες. Για τον λόγο αυτό την άφηνα στην πολυθρόνα να κοιμηθεί με την βοήθεια της τηλεοράσεως και στη συνέχεια την έβαζα κοιμισμένη στο κρεβάτι. Αυτό είχε συνέπεια να χρειαστώ χειρουργική επέμβαση λόγω βουβωνοκήλης. Το πρόβλημά μου ήταν που να την αφήσω. Στην κλινική δεν ήθελα για τους λόγους που ανέφερα προηγουμένως, στο σπίτι δεν είχα κανένα να με βοηθήσει, και ο χειρουργός με πίεζε να κάνω αμέσως την επέμβαση για καλύτερα αποτελέσματα. Από  αυτό το δίλημμα με έβγαλε ένας ανθρωπιστής στρατιωτικός ιατρός και πρότεινε την ταυτόχρονη εισαγωγή εμού για χειρουργική επέμβαση και της συζύγου μου για ρύθμιση των φαρμάκων. Από το Στρατιωτικό νοσοκομείο βγήκα γερός και ικανός για την φροντίδα της με επιφύλαξη την αποφυγή να σηκώνω βάρη για ένα εύλογο χρονικό διάστημα. Άρχισα να και πάλι την φροντίδα της.

Ένα βράδυ αργά εκεί που βημάτιζε μπερδεύτηκε στην μοκέτα του δωματίου και πέφτοντας κτύπησε το κεφάλι της στον τοίχο με ισχυρό γδούπο και έμεινε ακίνητη. Στην αρχή νόμισα ότι ήλθε το τέλος της ζήτησα από το τηλέφωνο το 166.  Με καθυστέρηση μεγάλη την μετέφεραν στο νοσοκομείο μετά από τις σχετικές εξετάσεις μου είπαν να την πάρω στο σπίτι  μου. Ζήτησα να παραμείνει αυτή την βραδιά για παρακολούθηση μου απάντησαν ότι δεν υπάρχει στο νοσοκομείο του Βόλου νευρολογικό τμήμα, ότι το ψυχιατρικό είναι ανοικτού τύπου και πρέπει για να εισαχθεί πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του ασθενή και ότι στην περίπτωση της συζύγου μου δεν είναι δυνατή η συγκατάθεση. Όταν ερώτησα αν υπάρχει κίνδυνος την νύκτα να παρουσιάσει επιπλοκή η απάντηση ήταν να καθίσει κάποιος κοντά της και εάν παρουσιάσει κάτι τηλεφωνήστε να την πάρουμε. Ευτυχώς δεν παρουσίασε τίποτα γιατί σε καταφατική περίπτωση ο χρόνος θα ήταν καθοριστικός παράγων.

Λόγω μελλοντικών οικοδομικών εργασιών, κατέστη αναγκαίο να εισαχθεί για μακρό χρονικό διάστημα σε ιδιωτική κλινική. Για να μη την ξαναφέρουν στην  κατάσταση που περιέγραψα σε προηγούμενη παράγραφο συμφώνησα με τον Διευθυντή της νευρολογικής κλινικής να διαθέτω κατά την παραμονή της στην κλινική καθημερινά δυο αποκλειστικές νοσηλεύτριες και να καλύπτουν το ωράριο από την 06.00 πρωινή μέχρι την 10.00 βραδινή για να μη χρειαστεί να απασχολείται νοσηλεύτρια της κλινικής. Το απόγευμα της ίδιας ημέρας που την άφησα στην κλινική διαπίστωσα ότι τις είχε χορηγηθεί εναίσιμο ηρεμιστικό και ενώ  μάλιστα είχα περιγράψει τις παρενέργειες αυτού του συγκεκριμένου ηρεμιστικού. Η απάντηση του ιατρού ήταν εγώ είμαι ο ιατρός και σε ιατρικά θέματα δεν δέχομαι παρεμβάσεις  Με κόπο  και παρακλήσεις προσπάθησα και επέτυχα να αποφύγει εις το μέλλον να την επανάληψη αυτού του συγκεκριμένου ηρεμιστικού. Πράγματι το υποσχέθηκε αλλά στην πραγματικότητα συνέχιζε να το χορηγεί τις νυκτερινές ώρες, όταν δεν υπήρχαν μισθωμένες από εμένα νοσηλεύτριες, γιατί η κλινική τις νύκτες είχε μια μόνο νοσηλεύτρια για εκατό περίπου ασθενείς. Αυτό είναι γραμμένο στο τηρούμενο βιβλίο λογοδοσίας της κλινικής. Όταν το έμαθα ήταν αργά, η σύζυγός μου ήταν στο πρόθυρα της παραπληγίας.  Προ αυτής της καταστάσεως διεκόπησαν οι οικοδομικές εργασίες  και η νοσηλεία από την κλινική συνεχίσθηκε στο σπίτι όπου παρέμεινε στάσιμη η κατάσταση επί δύο έτη.

Προκειμένου να συνεχισθούν οι οικοδομικές εργασίες έπρεπε να αφαιρεθεί η σκεπή και να γκρεμιστούν οι διαιρέσεις οπότε το σπίτι θα ήταν ακατοίκητο κατά συνέπεια έπρεπε να μετακομίσει σε κλινική γιατί στο διάστημα αυτό είχε περιπέσει σε πλήρη παραπληγία.
Για να αντιμετωπίσω τα προβλήματα της παραπληγίας (πληγές στην ευαίσθητη περιοχή, και από την είσοδο των υγρών του ρινοφάρυγγα τα οποία είναι η αιτία για πνευμονικό οίδημα) κατασκεύασα με δικά μου σχέδια μια μετακινούμενη πολυθρόνα η οποία με απλό χειρισμό μεταβαλλόταν  από πολυθρόνα σε κρεβάτι και αντιστρόφως καθώς και ένα κρεβάτι με ανακλεινόμενο το στήριγμα της πλάτης και ταυτόχρονα και αναλογικά ανέβαινε το κάτω των γονάτων για να μη ολισθαίνει όλο το σώμα της προς τα πόδια. Με αυτά τα βοηθήματα είχα κατορθώσει να την συντηρώ δίχως τα προαναφερθέντα προβλήματα.
Ήλθα σε συνεννόηση με άλλη νευρολογική κλινική με την υπόσχεση από τον διευθυντή της κλινικής ότι η φροντίδα θα είναι σύμφωνα με τις υποδείξεις μου προς χάριν της ασθενούς.
Στην αρχή οι νοσηλεύτριες ακολουθούσαν πιστά τις οδηγίες μου, αλλά αργότερα άρχισαν να αδιαφορούν με αποτέλεσμα να παρουσιάσει πληγές κατακλίσεων και πνευμονικό οίδημα από το οποίο τελικά έχασε την μάχη με την ζωή.

Εάν υπήρχε αγάπη από μέρους των συγγενών, φίλων, γνωστών, της γειτονιάς, της συνοικίας, του χωριού, της πόλεως της πολιτείας και γενικώς αυτών που προφασίζονται ότι είναι ευαίσθητοι στον ανθρώπινο πόνο, θα μπορούσαν να ανακουφίσουν τα θύματα αδαπάνως με λίγο από τον χρόνο τους για να κρατήσουν παρέα στον ασθενή για να μπορέσει ο ταλαίπωρος φροντιστής, το σίγουρο θύμα της νόσου Alzheimer, να αναπαυθεί ή να πάει στον ιατρό του για προβλήματα του ασθενούς ή ακόμα και δικά του προβλήματα υγείας.

Εάν υπήρχε έστω και λίγη ευαισθησία, οι αρμόδιοι υπάλληλοι των κρατικών υπηρεσιών θα προσπαθούσαν να ανακαλύψουν μέσα στον κυκεώνα των νόμων και διαταγμάτων κάποια ευεργετική διάταξη για να δώσουν μια δυνατότητα να βοηθηθεί ο φροντιστής από κάποια επαγγελματία νοσηλεύτρια με την χορήγηση κάποιου επιδόματος συνοδού ή όπως αλλιώς θα το ονόμαζε και όχι αβασάνιστα και δεσποτικά να αρνούνται κάθε είδους βοήθεια.
Εάν υπήρχε διάθεση από την πολιτεία θα ενεργούσε αυτεπαγγέλτως στην εξεύρεση τρόπου στηρίξεως των θυμάτων της νόσου Alzheimer όπως γίνεται για άλλες περιπτώσεις ασθενών που δεν την έχουν τόσο ανάγκη και επί εικοσιτετράωρου βάσεως, δια να μη προσβληθεί και ο φροντιστής λόγο άγχους από την άνοια και στην συνέχεια να χρειάζονται νοσηλεία δύο ασθενείς.

Ευτυχώς μέσα στην δυστυχία των οι φροντιστές βλέπουν μία ακτίνα φωτός στο βάθος του σκοτεινού δρόμου που βαδίζουν. Είναι το ακτινοβόλο φως της Ορθοδόξου εκκλησίας μας, είναι το φως  αρκετών φωτισμένων ιεραρχών προικισμένων με μεγάλη, ευαισθησία για τα παντός είδους προβλήματα του ποιμνίου των οι οποίοι μέσα στις τόσες περιπτώσεις προσπαθούν να βοηθήσουν με τα πενιχρά μέσα εκεί που η πολιτεία αδιαφορεί.
Εις την πόλη του Βόλου όπου και η έδρα της ΕΕΝΑΣΔ (Ελληνικής Εταιρείας της Νόσου Alzheimer και Συγγενών διαταραχών) έχει την αμέριστο έμπρακτο συμπαράσταση όπου Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού κοκ. Ιγνάτιος ήλθε Θεόσταλτος βοηθός όχι ως ουραγός αλλά πρωτοστάτης στο πλευρό των βασανιζόμενων φροντιστών και:

  1. Διέθεσε για τον σκοπό αυτό μια ισόγειο οικία την οποία θα χρησιμοποιήσει η ΕΕΝΑΣΔ Βόλου ως  Ινστιτούτο Αλτσχαϊμερ, με διεθνή ονομασία  (Alzheimer Institute την οποία θα  διαμορφώσει και θα την επιπλώσει σύμφωνα με τις υποδείξεις της ΕΕΝΑΣΔ Βόλου ώστε να είναι λειτουργική και να παρέχει ασφάλεια στους περιθαλπόμενους.
  2. Ανέλαβε την σίτιση των τροφίμων καθημερινά όπως γίνεται και με το πρόγραμμα «Δος ημίν σήμερον» με το οποίο όποιος θέλει ένα πιάτο φαγητό, μπορεί χωρίς καμία διαδικασία να πάει στο εστιατόριο του Ναού για να μη υπάρχει περίπτωση να υπάρξει νηστικός στην πόλη του Βόλου.
  3. Θα διαθέσει μέσον μεταφοράς των ασθενών από την οικία των στο Institute Alzheimer (Ινστιτούτο Αλτσχαϊμερ) και την επιστροφή των στην οικία των μετά δεκάωρο φροντίδα.
  4. Θα διαθέσει ιατρικό προσωπικό από τους ιατρούς της αγάπης   και εθελοντικό προσωπικό από τους εθελοντές προσφοράς για την όσο χρόνο απαιτεί η παραμονή των ασθενών στο κέντρο ημέρας.
  5. Θα διαθέσει  κλίνες για ασθενείς για περισσότερες ημέρες – όχι πέραν των δέκα πέντε δια τις κάτωθι περιπτώσεις:
·         Όταν απαιτείται ρύθμιση των νέων φαρμάκων με επίβλεψη ιατρού καθ όλο το εικοσιτετράωρο.
·         Όταν ο φροντιστής ασθενήσει και υπάρχει πρόβλημα στην οικογένια.
·         Όταν ο φροντιστής έχει ανάγκη να απομακρυνθεί από την περιοχή του για λόγους ανάγκης).
·         Οι φροντιστές θα κληθούν να συνεισφέρουν εκ περιτροπής  προσωπική εργασία ή μέρος της αμοιβής  για τις νοσηλεύτριες για την νυκτερινή περίοδο κατά την οποία θα λειτουργεί το Alzheimer Institute (Ινστιτούτο νόσου Αλτσχαϊμερ)  για λογαριασμό των ασθενών των.
Νομομαθείς για την σύνταξη του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Ινστιτούτου.

Η πολιτεία η οποία εισπράττει προκαταβολικά έσοδα από τον ιδρώτα του κάθε εργαζομένου για την περίθαλψη του, είναι φειδωλή έως και αρνητική με την δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν σχετικά κονδύλια, αλλά για περιπτώσεις πολιτιστικών εκδηλώσεων δαπανά υπέρογκα και προκλητικά ποσά, για αποστολή στο εξωτερικό ή στο εσωτερικό επωνύμων ασθενών ακολουθουμένων με κουστωδία ιατρών και λοιπών αργόσχολων συνοδών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΥΓΕΙΑ 7523894038955430272

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

SOCIAL

ΤΩΡΑ

ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Widget by:Blogger Tips
Pro Blogger Tricks
Instagram Επισκεφτείτε το προφίλ του EΛΛΗΝΩΝ στο Pinterest.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ KANE CLICK ΣΤΟ ΚΟΥΜΠΙ "ΕΓΓΡΑΦΗ".:

Delivered by FeedBurner

ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ VIDEO
Recommended Post Slide Out For Blogger

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΑΣ...

Embed Calculator requires a newer version of Adobe Flash Player.

You must have the current version of the adobe flash player to use this online calculator.

item