Widgets

ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ (Μέρος Α΄)



Η Ελληνική γλώσσα, η πλουσιότερη στον κόσμο ποιοτικά και ποσοτικά, έχει δημιουργήσει δύο λέξεις-έννοιες. Αυτές οι δύο έννοιες, μέχρι πριν λίγα χρόνια, ήταν αλληλένδετες και υποστηρικτικές η μία προς την άλλη τόσο πολύ που για να ξεχωρίσεις την διαφορά έπρεπε να περάσεις από το στάδιο του πατριωτισμού στον εθνικισμό. Σήμερα κάποιοι δηλώνουν «πατριώτες αλλά όχι εθνικιστές» διαφοροποιώντας τον πατριωτισμό από τον εθνικισμό κατά το δοκούν της ιδιοτέλειάς τους, χρησιμοποιώντας τελικά, τον πατριωτισμό για να παραποιήσουν το Έθνος. Πράγματι, υπάρχουν διαφορές, όχι όμως αυτές που επιλέγουν αυτοί. Αναφέρομαι κυρίως στους δημοσιογράφους, στους αριστερούς, στο δημοκρατικό τόξο και στον ελληνικό λαό που επιλέγει να σκέφτεται με το μυαλό αυτών που εν γνώσει του τον καθοδηγούν στον ψυχοπνευματικό του θάνατο και στη βιολογική του εξασθένηση, κατατάσσοντας τον εαυτό του στα γκοίμ της παγκοσμιοποίησης. Ο τρόπος που μεταχειρίζονται, αποδίδει. Οι δημοσιογράφοι με εντολή των καναλαρχών-εκδοτών δημιουργούν το κλίμα της εξίσωσης του πατριωτισμού ρίχνοντας στην «συζήτηση» την πρόταση: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ, και οι συμμετέχοντες συμφωνούν μετ’ επιτάσεως. Αν κάποιος ψελλίσει κάτι διαφορετικό τον γελοιοποιούν και τον απομονώνουν. Ο σκοπός τους επιτεύχθηκε. Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική: Ο πατριωτισμός είναι έννοια μετρήσιμη, άρα ο πατριώτης τίθεται υπό αξιολόγηση. 

Τα τελευταία 42 χρόνια ο πατριωτισμός βαίνει κλιμακούμενα αρνητικός διότι το συνταγματικό τόξο διαστρέβλωσε τον ορισμό του, τον έκαναν μονοδιάστατο, με κέντρο την οικονομία και παράκεντρο το άτομο που ελέγχει την οικονομία. Τα τελευταία χρόνια στον πατριώτη έχουν δώσει την μορφή ενός ταξικού προϊόντος που βασίζεται στην οικονομία ανεξάρτητα από την φυλή και το έθνος του. Υπό το πρίσμα της οικονομίας ο “πατριώτης” μπορεί να έχει περισσότερες από μία ΠΑΤΡΙΔΕΣ. Εξαρτάται από το πού έχει τα οικονομικά του συμφέροντα και πώς αυτά ικανοποιούνται καλύτερα. Τους ακούμε να λένε: “η Ευρώπη των ΛΑΩΝ” κι όχι «των ΕΘΝΩΝ» και “Η Ελλάδα ανήκει στην Ευρώπη”. Το πρώτο σημαίνει φυλετική αλλοίωση και το δεύτερο οικονομική ΚΑΤΟΧΗ και πολιτική ΕΞΑΡΤΗΣΗ. Ο πατριωτισμός, έχει γίνει η ΙΕΡΗ λέξη και πεδίο μάχης κάθε καιροσκόπου για την απο-εθνικοποίηση των Ελλήνων, που μία μερίδα την ευαγγελίζεται για να ενισχύσει τα ατομικά δικαιώματα των εισβολέων και μία άλλη μερίδα, μεγαλύτερη, αποδέχεται αυτόν τον πατριωτισμό που του σερβίρουν πλουσιοπάροχα, από την πολυτέλεια του καναπέ του. Σε αυτήν την μορφή πατριωτισμού πρωτοστατούν Αριστεροί και Δεξιοί, συμπεριλαμβανομένου του Κέντρου. Τους αποκαλώ πατριδέμπορους. Τις διαφορές τις κατέδειξαν πρώτοι οι Κωστής Παλαμάς, Ίων Δραγούμης, Αλέξανδρος Παπαναστασίου, Δημήτριος Βεζανής. Πιθανολογώ ότι οι βασικές αιτίες αυτού του διαχωρισμού μεταξύ εθνικισμού και πατριωτισμού, εκείνη την χρονική περίοδο, ήταν το Αμερικάνικο, το Ελβετικό και ίσως κάποια άλλα κράτη.

Ο Κωστής Παλαμάς είχε πει: Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΜΦΥΤΟΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ, για να ενισχύσει την διαφορά μεταξύ πατριωτισμού και εθνικισμού και να καταδείξει ότι ο πατριωτισμός είναι μέρος του εθνικισμού, αλλά και να επισημάνει ότι ο πατριωτισμός δεν είναι από μόνος του ικανός για να δημιουργήσει εθνικισμό. Ο εθνικός ποιητής αλλού γράφει: ΧΡΩΣΤΑΜΕ Σ’ ΟΣΟΥΣ ΗΡΘΑΝ, ΠΕΡΑΣΑΝ, ΘΑ ‘ΡΘΟΥΝΕ, ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ, ΚΡΙΤΕΣ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΕΝΝΗΤΟΙ, ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ. Σ’ αυτήν την πρόταση κρύβεται το μεγαλείο του εθνικισμού και η μεγαλοσύνη του εθνικιστή, μέσα σ’ αυτήν την πρόταση υπάρχει η δική μας μελλοντική Ιστορία της κάθε εθνικής γενιάς που θα έρθει. Ο Ίων Δραγούμης στο έργο του «Ο Ελληνισμός μου και οι Έλληνες», γράφει: Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΡΦΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗ, δηλαδή αυτός που δεν ενεργεί υπέρ του έθνους δεν είναι εθνικιστής. Ο εθνικισμός αποδεικνύεται με έργα, αγώνα και θυσίες. Ο Δημήτριος Βεζανής στην «Γενική Πολιτειολογία» γράφει: Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΝ ΚΑΤΑΦΑΣΙΝ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ. Αυτός ο εξαίρετος καθηγητής (συνταγματολόγος, πολιτειολόγος και πολιτικός επιστήμονας) μας λέει ότι υπάρχει και η ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΚΑΤΑΦΑΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ που εκπροσωπείται στις ημέρες μας από συγκεκριμένη ομάδα Ελλήνων που αυτοπροσδιορίζονται ως πατριώτες. 

Η σύγχρονη θολοκουλτούρα δίνει έναν άλλο ορισμό του έθνους, ένα παγκοσμιοποιημένο ορισμό: Εθνικισμός (ο) ουσ. η σε ΜΕΓΑΛΟ βαθμό προσήλωση στο έθνος και στα εθνικά ιδανικά που συνοδεύεται, ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ, από ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ και επιθυμία ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ/ εθνική συνείδηση που χαρακτηρίζεται από την πεποίθηση ότι το έθνος υπερέχει από τα άλλα και οφείλει να προβάλει με έμφαση τον πολιτισμό και τα συμφέροντα του εις ΒΑΡΟΣ των άλλων εθνών/ κίνηση για πολιτική ανεξαρτησία υπόδουλης εθνότητας (Από το ΜΕΙΖΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ του Τεγόπουλου-Φυτράκη). Από το λεξικό του Μπαμπινιώτη είναι ο παρακάτω ορισμός του πατριώτη: Πατριώτης: ΠΡΟΣΩΠΟ που αγαπά την πατρίδα του και αγωνίζεται για αυτήν, που τιμά Ο,ΤΙ συνδέεται με την ιστορία, την παράδοση, τη γλώσσα της. Ο πατριωτισμός, έτσι όπως τον αποδίδουν τα σύγχρονα λεξικά και η Νέα Τάξη Πραγμάτων έχει χωροταξικό προσδιορισμό, κοινωνική διάσταση και οικονομικό περιεχόμενο.

Με αυτό το πνεύμα περιγράφουν τα σύγχρονα λεξικά τον εθνικισμό και τον πατριωτισμό. Ο εθνικισμός ως το απόλυτο κακό με εξαιρέσεις για την δημιουργία εθνοτήτων ή τον διχασμό και την διάσπαση του έθνους, ενώ στον πατριωτισμό αναφέρονται στην κοινωνική και συλλογική του διάσταση. Εδώ θα θυμίσω τον ορισμό που έδωσε ο Αλέξανδρος Παπαναστασίου («ο πατέρας της δημοκρατίας») στο βιβλίο του ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ: «Ημπορούμεν να ορίσωμεν τον Εθνικισμόν ως την προσπάθειαν ενός έθνους προς επιβολήν του εντός των ορίων του δι’ αποκρούσεώς αλλοεθνούς επιβολής ή διά συγχωνεύσεως εις Εν όλον των χωρισμένων μερών του αυτού Έθνους. Εις την πρώτην περίπτωσιν ή εθνικιστική ιδέα εκδηλώνεται εις την καταπολέμησιν της ξενικής επιδράσεως, εις δε την δευτέραν εις την κατάπνιξιν των τοπικιστικών τμημάτων του αυτού Έθνους. Και εις τας δύο περιπτώσεις το ουσιώδες είναι η προσπάθεια προς κυριαρχίαν της υποστάσεως ολοκλήρου του Έθνους». Θα δώσουμε τώρα τον ορισμό της ΠΑΤΡΙΔΑΣ σύμφωνα με τους αρχαίους ελληνικούς όρκους και κείμενα: ΠΑΤΡΙΣ= η γη των πατέρων, δηλαδή των προγόνων. Αυτό σημαίνει γεωγραφικό και οικονομικό προσδιορισμό καθώς και κληρονομικό δικαίωμα που υπάρχει στο βάθος των γενεών. Μετά τον ορισμό του εθνικιστή και του πατριώτη διαπιστώνουμε ότι ο εθνικισμός μπορεί να υπάρξει εκτός συνόρων αλλά και χωρίς πατρίδα, όπως ήταν οι Εβραίοι από το 114 μΧ μέχρι το 1948 στην Ελλάδα το ‘40 κάποιοι από αυτούς πολέμησαν στο πλευρό των Ελλήνων αλλά εθνικά σκέπτονταν και λειτουργούσαν υπέρ του έθνους τους.

Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους αλλόφυλους, αλλόγλωσσους, αλλότροπους, που δηλώνουν Έλληνες και τους δέχεται το Σύστημα επειδή έκαναν την «στρατιωτική» τους θητεία, «πληρώνουν» φόρους και απολαμβάνουν των δικαιωμάτων του Ελληνικού κράτους πέραν των ιδιαίτερων και πανάκριβων προνομίων που απαίτησαν και τους δόθηκαν εις βάρος του Ελληνικού έθνους. Όλοι αυτοί αυτοπροσδιορίζονται ως Έλληνες πατριώτες, αλλά εθνικά και φυλετικά αυτοπροσδιορίζονται διαφορετικά. Αυτός είναι ο λόγος που προωθούν τον πατριωτισμό και παθαίνουν αλλεργία στο άκουσμα της λέξης ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ, κάνοντας χρήση και διδασκαλία την ρήση του Ντε Γκολ: «Πατριωτισμός είναι όταν η αγάπη για τους δικούς σου ανθρώπους έρχεται πρώτη. Εθνικισμός είναι όταν το μίσος για τους άλλους έρχεται πρώτο». Με αυτά και με αυτά έχουμε φθάσει στο σημείο να έχουμε αλλοεθνείς βουλευτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο οι οποίοι εκλέγονται από Έλληνες και «Έλληνες». Όλα αυτά προέρχονται από το δόγμα Κίσινγκερ για την δημιουργία διαφορετικών ορισμών στις έννοιες, καταργώντας ή συρρικνώνοντας επιστήμες όπως η ανθρωπολογία. Υπάρχουν, βέβαια, και έθνη που θέλουν να αποκτήσουν πατρίδα, (Κούρδοι, Ισραηλίτες) υπάρχουν και άλλα 
έθνη κατασκευασμένα (Σκοπιανοί, Αλβανοί) που θέλουν να αποκτήσουν πατρίδα προσπαθώντας να οικειοποιηθούν την πραγματική ιστορία άλλων εθνών, παραχαράσσοντας και διαστρεβλώνοντάς την. 

Εμείς οι ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ είμαστε και πατριώτες. Ο αρχαίος Ελληνικός όρκος είναι στην ψυχή μας και το μυαλό μας: «Ου καταισχυνώ τα όπλα, ουδ’ εγκαταλείψω τον προστάτην ω αν στοίχω, αμυνώ δε και υπέρ ιερών και οσίων, και μόνος και μετά πολλών, και την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω, πλείω δε και αρείω όσης αν παραδέξωμαι. Και συνήσω των αεί κρινόντων, και τοις θεσμοίς τοις ιδρυμένοις πείσομαι, και ούς τινας άλλους ιδρύσεται το πλήθος εμφρόνως. Και αν τις αναιρεί τους θεσμούς ή μη πείθηται ουκ επιτρέψω, αμυνώ δε και μόνος και μετά πάντων. Και τα ιερά τα πάτρια τιμήσω. Ίστορες θεοί Άγραυλος, Ενυάλιος, Άρης, Ζεύς, Θαλλώ, Αυξώ, Ηγεμόνη». Πάνω από 2000 χρόνια μετά, στις 17 Μαρτίου 1821, εκφράστηκε ο παρακάτω όρκος με ελάχιστες διαφορές, λόγω της μη κρατικής οντότητας των Ελλήνων: «Ορκίζομαι εις το όνομα του Παντοδύναμού μας Θεού, εις το όνομα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και της Αγίας Τριάδος, να χύσω και την υστέραν ρανίδα του αίματός μου, υπέρ πίστεως και Πατρίδος. Ορκίζομαι να μην βλέψω εις τα όπισθεν εάν δεν αποδιώξω τον εxθρόν της Πατρίδος και της Θρησκείας μου. Ορκίζομαι Ταν ή επί Τας και Νίκη ή Θάνατος υπέρ πίστεως και Πατρίδος». Οι πρωταγωνιστές του ‘21 δεν μιλούσαν μόνο για Πατρίδα, αλλά και για το Γένος. Αυτό δείχνει την μετουσίωση του πατριωτισμού σε εθνικισμό Από τον σημερινό όρκο έχει αφαιρεθεί η θρησκεία, η ένταση και η δύναμη της πίστης στην Πατρίδα, όπως και το εθνικό στοιχείο: «Ορκίζομαι να φυλάττω πίστη εις την πατρίδα. Υπακοή εις το Σύνταγμα τους νόμους και τα ψηφίσματα του κράτους. Υποταγήν εις τους ανωτέρους μου. Να εκτελώ προθύμως και άνευ αντιλογίας τας διαταγάς των. Να υπερασπίζω με πίστην και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματος μου, τας Σημαίας. Να μη τας εγκαταλείπω μηδέ να αποχωρίζομαι ποτέ απ’αυτών. Να φυλάττω δε ακριβώς τους στρατιωτικούς νόμους. Και να διάγω εν γένει ως πιστός και φιλότιμος στρατιώτης».

Αλέξιος Ναλτσιάς 


(τέλος Α΄ Μέρους. Η συνέχεια στο επόμενο φύλλο)

ΕΘΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΜΠΡΟΣ



ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΡΘΡΑ 2284438826876221683

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

SOCIAL

ΤΩΡΑ

ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ
ΟΜΑΔΑ στο FACEBOOK
Widget by:Blogger Tips
Pro Blogger Tricks
Instagram Επισκεφτείτε το προφίλ του EΛΛΗΝΩΝ στο Pinterest.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ KANE CLICK ΣΤΟ ΚΟΥΜΠΙ "ΕΓΓΡΑΦΗ".:

Delivered by FeedBurner

ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ VIDEO
Recommended Post Slide Out For Blogger

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΑΣ...

Embed Calculator requires a newer version of Adobe Flash Player.

You must have the current version of the adobe flash player to use this online calculator.

item