Widgets

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης: Ένα θρίλερ σε εξέλιξη


Σε έναν από τους πιο πολυσυζητημένους και δημοφιλής τουριστικούς προορισμούς έχει αναδειχθεί η Θεσσαλονίκη, καθώς η επισκεψιμότητα της φαίνεται να αυξάνεται διαρκώς. 

Στην τελική ευθεία έχουν μπει και τα σχεδία για την νέα ακτοπλοϊκή γραμμή Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, που όπως εξετάζεται να ξεκινήσει τον Ιούνιο, με πλοία 600 επιβατών και μεγάλης χωρητικότητας οχημάτων. Φυσικά αυτό θα έχει τουριστικό όφελος και θα τονώσει την οικονομία όχι μόνο της πόλης, αλλά και της Βορείου Ελλάδος. 

Μήπως, όμως, πριν παντρέψουν την Θεσσαλονίκη με την Σμύρνη, να σκεφτούν για μια εσωτερική σύνδεση; 

Εδώ και κάποια χρόνια έχουν διακοπεί οι γραμμές από Θεσσαλονίκη προς τα νησιά του Αιγαίου και οι δικαιολογίες για το ασύμφορο της λειτουργίας των συγκεκριμένων ακτοπλοϊκών συνδέσεων, είναι ανυπόστατες, διότι η γραμμή εξυπηρετούσε τεράστιες ανάγκες δημόσιου και εθνικού συμφέροντος. 

Το μόνο που έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής είναι να απομονώσουν το κύριο αστικό κέντρο της Βόρειου Ελλάδος και να δημιουργήσουν πρόβλημα στην διακίνηση εμπορίου και την μετακίνηση των πολιτών. 

Είναι φανερό ότι οι λόγοι διακοπής της γραμμής ήταν πολιτικοί και στρατηγικοί. Τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες. 

Η νέα κυβέρνηση δε φαίνεται να έχει κάποιο σχέδιο για το άμεσο μέλλον. Η ουσιαστική ακτοπλοϊκή απομόνωση της Θεσσαλονίκης από την υπόλοιπη Ελλάδα είναι σαφέστατα πολιτική επιλογή, που δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητά της. Ανάλογα ερωτηματικά προκαλεί και επιχειρούμενη σύνδεση με το λιμάνι της Σμύρνης. Ακούγεται τουλάχιστον οξύμωρο να σχεδιάζονται γραμμές με την Τουρκία και να εγκαταλείπονται αυτές που εξυπηρετούν τα νησιά του Αιγαίου, εκτός και αν αυτό είναι που επιτάσσουν αλλότρια συμφέροντα. 

Φ.Ο-Τ.Ο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΝΚΕΡ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΤΟΥ Β. ΙΡΑΚ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΜΕΣΩ ΤΟΥΡΚΙΑΣ



Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Το μεγάλο σκάνδαλο της μεταφοράς του παράνομου πετρελαίου του βορείου Ιράκ που εξάγεται χωρίς την κυριότητα της νόμιμης κυβέρνησης της Βαγδάτης με ελληνικά πλοία μέσω Τουρκίας στο Ισραήλ, ξαναφέρνει στην επικαιρότητα η αντιπολιτευόμενη στον Ερντογάν πρώτη σε κυκλοφορία τουρκική εφημερίδα Zaman.


Σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα το ελληνικής ιδιοκτησίας πλοίο United Emplem έχει εκτελέσει τα περισσότερα παράνομα δρομολόγια από το τουρκικό λιμάνι του Ceyhan μεταφέροντας το παράνομο πετρέλαιο του βορείου Ιράκ στο λιμάνι του Ισραήλ, Ashlod. Εκτός όμως από το United Emplem που έχει ελληνική σημαία, σύμφωνα με τον αποκαλυπτικό πίνακα που δημοσιεύει η τουρκική εφημερίδα και τα United Dynamik, Delta Sailor, United Grace, United Carrier, καθώς και τα επίσης ελληνικής ιδιοκτησίας με άλλη σημαία, συνήθως σημαία Μάλτας, Kamari, Angelica An και άλλα, πρωτοστατούσαν στις παράνομες μεταφορές από Τουρκία προς Ισραήλ. 

Ο συνολικός όγκος του παράνομου πετρελαίου που έχει μεταφερθεί από την Τουρκία με τα ελληνικά τάνκερ προς το Ισραήλ, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα Zaman, από τον Μάιο του 2014 μέχρι τον Μάρτιο του 2015 φτάνει στα 2,1 εκατομμύρια βαρέλια! Τα περισσότερα δρομολόγια σύμφωνα πάντα με την Zaman, τα έχουν εκτελέσει τα ελληνικής ιδιοκτησίας πλοία United Emplem, United Dynamik και United Fortitude.

Το θέμα ήρθε για πρώτη φορά στην δημοσιότητα στις 27 Ιουνίου 2014, από την τουρκική εφημερίδα Aydınlık, με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς από το Ισραήλ της λωρίδας της Γάζας. Η τουρκική εφημερίδα κατήγγειλε τότε ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν την Γάζα, προέρχονταν από την Τουρκία και ήταν από τις πετρελαιοπηγές του βορείου Ιράκ που ελέγχονται από τους Κούρδους και εν μέρει από τους Τζιχαντιστές. Τα καύσιμα αυτά καθώς και το πετρέλαιο του βορείου Ιράκ, μεταφέρονταν κατόπιν συμφωνίας της τουρκικής κυβέρνησης με τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, που είχαν αποδεσμευτεί από την νόμιμη κυβέρνηση της Βαγδάτης μετά την προέλαση των Τζιχαντιστών και την αποκοπή του βορείου Ιράκ από τον νότο, στα τουρκικά λιμάνια της Αλεξανδρέττας και της Μερσίνας και από εκεί φορτώνονταν σε ελληνικά τάνκερ για να κατευθυνθούν κυρίως προς το Ισραήλ.

Συγκεκριμένα ένα πραγματικά «ιδιαίτερο» κύκλωμα αποτελούμενο από τους Κούρδους του β. Ιράκ, τους Τζιχαντιστές, την Τουρκία και το πιο εντυπωσιακό, από ελληνικά τάνκερ, είχε δραστηριοποιηθεί από το καλοκαίρι του 2014 για την εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου του β. Ιράκ πρωτίστως προς το Ισραήλ, αλλά και προς τις ΗΠΑ. Η επιχείρηση αυτή για πολλούς συνδέθηκε και με τον πόλεμο της τιμής των υγρών καύσιμων, δίνοντας την ευκαιρία στους Αμερικανούς να ρίξουν τις τιμές, εξέλιξη που είχε πλήξει σε μεγάλο βαθμό την ρωσική οικονομία.

Η πλήρης επιβεβαίωση των αποκαλύψεων αυτού του μεγάλου σκανδάλου, όπως χαρακτηρίστηκε από την τουρκική εφημερίδα, έρχεται τώρα βάζοντας ξανά στο ίδιο «καλάθι» τους Κούρδους του βορείου Ιράκ, την τουρκική κυβέρνηση και τα ελληνικά τάνκερ που μεταφέρουν τα παράνομα καύσιμα στο Ισραήλ με την πλήρη ανοχή όλων αυτών.

Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται εδώ με έμφαση, είναι ποιανού ιδιοκτησία είναι αυτά τα ελληνικά τάνκερ;;;

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ-ΛΑΜΟΓΙΑ-ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ 8547116425361442138

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

SOCIAL

ΤΩΡΑ

ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ

ΒΡΕΙΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΔΩ
ΟΜΑΔΑ στο FACEBOOK
Widget by:Blogger Tips
Pro Blogger Tricks
Instagram Επισκεφτείτε το προφίλ του EΛΛΗΝΩΝ στο Pinterest.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ KANE CLICK ΣΤΟ ΚΟΥΜΠΙ "ΕΓΓΡΑΦΗ".:

Delivered by FeedBurner

ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ VIDEO
Recommended Post Slide Out For Blogger

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΑΣ...

Embed Calculator requires a newer version of Adobe Flash Player.

You must have the current version of the adobe flash player to use this online calculator.

item