Widgets

Η αλήθεια για τα Πειραματικά Σχολεία


Την παραίτησή τους υπέβαλαν όλα τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) μετά από το νέο ναυάγιο στη συνάντηση του προεδρείου τους με τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Πολιτισμού, Α. Μπαλτά, ο οποίος σχολιάζοντας το εγχείρημα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων στη χώρα υποστήριξε ότι «μοιάζει σχεδόν έως και χιτλερικό». Ο παραιτηθείς αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής πειραματικών σχολείων δήλωσε προσβεβλημένος και θεωρεί ότι το υπουργείο δεν έχει κανένα σχέδιο για τα σχολεία, πέρα από τις χρεοκοπημένες ιδεοληψίες των στελεχών του. 


Τι ακριβώς συμβαίνει όμως και «σφάζεται» το καθηγητικό κατεστημένο. Είναι άραγε τα πειραματικά σχολεία το μείζον θέμα αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση; Προφανέστατα όχι.
Τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία είναι σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που σα σκοπό έχουν – ή θα έπρεπε να έχουν – την εφαρμογή πρωτοποριακών εκπαιδευτικών μεθόδων, την παιδαγωγική έρευνα και την εξάσκηση, σε πραγματικές συνθήκες, των μελλοντικών εκπαιδευτικών. Λειτουργούν με βάση το νόμο 3966/2011, και αυτό από μόνο του είναι casus belli για τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Ως θεσμός τα πειραματικά σχολεία δεν είναι φυσικά καινούριος, αλλά το θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε το 2011 ήταν αυτό που άλλαξε δραματικά τη φυσιογνωμία τους και στην ουσία καθιέρωσε τα σχολεία δύο ταχυτήτων στην εκπαίδευση. Μέχρι το 2011 ο αριθμός των πειραματικών ήταν συγκεκριμένος και σταθερός, συνδεδεμένος με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, τις ερευνητικές ανάγκες των οποίων υπηρετούσαν. Με το νέο νόμο όμως ο αριθμός τους είναι δυνατόν να αυξάνεται συνεχώς, εφόσον πληρούνται κάποια συγκεκριμένα κριτήρια, που αφορούν το εκπαιδευτικό προσωπικό και την υλικοτεχνική υποδομή.

Τα κριτήρια όμως αυτά είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους και κανονικά θα έπρεπε να εξασφαλίζονται για κάθε σχολείο. Επειδή φυσικά αυτό δεν είναι εύκολο, αποφάσισαν να δημιουργήσουν σχολεία «δυο ταχυτήτων», με έξυπνα συγκεκαλυμμένο τρόπο. Αν και αυτό σαφέστατα αντιβαίνει στο άρθρο 16 του Συντάγματος, ο συγκεκριμένος νόμος κρίθηκε πρόσφατα συνταγματικός και το μόνο που μπορεί να γίνει είναι η αντικατάσταση του με άλλο νόμο. 

Το πόσο ελκυστικά ήταν τα σχολεία της «πρώτης ταχύτητας» φαίνεται και από το μέγεθος της παραπαιδείας που στήθηκε, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εισαγωγή σε αυτά.  
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα πειραματικά σχολεία λειτουργούν σχεδόν ανεξάρτητα από το τις δομές της εκπαίδευσης, ελεγχόμενα από μια διοικούσα επιτροπή, η οποία στην ουσία είναι ένα «παράλληλο υπουργείο παιδείας» και πρακτικά ένα μη ελεγχόμενο «μαγαζάκι». Προφανώς αυτό είναι που ενόχλησε μπαλτάδες και χασάπηδες και άρχισαν τους αποκεφαλισμούς. 

Ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της εκπαίδευσης των ίσων ευκαιριών είναι αδιαπραγμάτευτος. Στεκόμαστε απέναντι τόσο στις μαρξιστικές ιδεοληψίες της ισοπέδωσης προς τα κάτω όσο και στις νεοφιλελεύθερες πρακτικές των οικονομικών ανισοτήτων. Το Εθνικιστικό Μέτωπο Εκπαιδευτικών παραμένει προσηλωμένο στις αρχές μιας Εθνικής Παιδείας για όλα τα Ελληνόπουλα. 


«Χιτλερικά» χαρακτήρισε τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία ο υπουργός Παιδείας!

Ο αυτοχαρακτηριζόμενος ως μαρξιστής υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς δείχνει από τις πρώτες ημέρες της θητείας του ότι ο ισοπεδωτισμός είναι το κυριότερο χαρακτηριστικό των αντιλήψεών του. Μετά την περιβόητη δήλωσή του ότι ο θεσμός της Αριστείας είναι «ρετσινιά», «κάτι τρομερό» και «στρεβλή φιλοδοξία», επανήλθε δριμύτερος λέγοντας ότι το «εγχείρημα των πρότυπων και πειραματικών σχολείων στη Χώρα μοιάζει σχεδόν έως και χιτλερικό»!

Δεν είναι καθόλου τυχαία η μαρξιστική καταβολή του Μπαλτά, την οποία επικαλείται ακόμη και τώρα. Αν ο φιλελευθερισμός δίνει την ευκαιρία διάκρισης μόνο σε όσους έχουν την οικονομική δυνατότητα, ο μαρξισμός φτάνει στο αντίθετο άκρο του εξισωτισμού των πάντων. Μια φρικτή «λογική» του Προκρούστη αναβιώνει με φρικαλέο τρόπο, αρνούμενη την εξέλιξη και την πρόοδο των ανθρώπων. Ο μαρξιστής Μπαλτάς ενοχλείται, επειδή τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία κινούνται με βάση την Αριστεία και θεωρεί ότι πρέπει να απαξιωθεί το καλύτερο εις βάρος του όποιου καλού, με τη θεσμοθέτηση της αδιαφορίας, της μετριότητας, της οκνηρίας.

Εννοείται, ότι με τη στείρα προσέγγιση του Μπαλτά, ο οποίος παραμένει προσκολλημένος σε μια αποτυχημένη ιστορικά, ανεδαφική και απάνθρωπη ιδεολογία, οτιδήποτε προάγει την ευγενή άμιλλα και την προτροπή προς τη βελτίωση των μαθητών χαρακτηρίζεται ως «χιτλερικό». Γι αυτό και ως Μπαλτάς (όνομα και πράγμα) και με την αρωγή του νέου γενικού γραμματέα του υπουργείου Δημήτρη Χασάπη (…) φροντίζει να πετσοκόψει κάθε εκδήλωση ικανοτήτων που μπορεί να χαρακτηρίζει τους μαθητές που ξεχωρίζουν.

Ο εξισωτισμός του Μπαλτά και των πολιτικών του προϊσταμένων δεν έχει να κάνει σε καμία περίπτωση με την ισονομία και τη διανομή ίσων ευκαιριών, αλλά με τον αφύσικο - και ως εκ τούτου επικίνδυνο – χαρακτήρα των μαρξιστικών ουτοπιών, οι οποίες εκτός από τις εκατόμβες θυμάτων δημιουργούν και κοινωνίες εκτρώματα, με πολίτες ισοπεδωμένους εκ των προτέρων. Ο Μπαλτάς και ο Χασάπης θα ήταν ίσως χρήσιμοι σε κάποιο κρεοπωλείο, και αυτό με επιφύλαξη. Για το υπουργείο Παιδείας, όμως, είναι εντελώς ακατάλληλοι.

Γιώργος Μάστορας

xryshaygh.com



ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΔΟΤΕΣ-ΛΑΜΟΓΙΑ-ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ 4334999946407559583

Δημοσίευση σχολίου

Translate

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

SOCIAL

ΤΩΡΑ

ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Widget by:Blogger Tips
Pro Blogger Tricks
Instagram Επισκεφτείτε το προφίλ του EΛΛΗΝΩΝ στο Pinterest.

ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ. ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΚΑΙ KANE CLICK ΣΤΟ ΚΟΥΜΠΙ "ΕΓΓΡΑΦΗ".:

Delivered by FeedBurner

ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΚΤΥΟ VIDEO
Recommended Post Slide Out For Blogger

ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΜΑΣ...

Embed Calculator requires a newer version of Adobe Flash Player.

You must have the current version of the adobe flash player to use this online calculator.

item